Saturday, April 24, 2010

Drama Bersiri English Yang Kita Semua Sangat Rindui...


Demikianlah drama bersiri english yang sering menjadi perbualan semua penonton setia televisyen..Sebab itu aku tak tulis title cerita di atas..Masing2 dah sedia maklum..Baiklah pasti anda tertanya2,kenapalah penulis tampilkan cerita2 nie semula..
Antara jawapan penulis ialah:


1) Saje2 nak bawa anda semua ingat @refresh@imbas kembali inilah cerita rutin anda ketika dirumah..Sambil makan junk food dan rehat bersama keluarga..betul tak?

2)Aku sebagai penulis,amatlah merindui cerita2 seperti diatas..Harap sangat tv station mengulangi kembali tayangannya..

3) Rata2 bila ku bertanya mengenai cerita di atas,mereka memberi respon yang rasional dan baik..antaranya..."weh tuh tau tak,time ni aku tak tau papepun..keluarga aku tgk,aku joinla..".."Best gila masa part...bla3".."Kalau time nak start cerita jer semua berebut nak duk depan tv..hahaha"..."time malam je semua takut nak keluar umah bila start citer ni..haha"...."napela tv3 tak tayang lagi cerita tu ek...."

4)Nak beritahu anda semua..jgn pernah lupa cerita ini....setiap part cerita terbabit pasti pernah ada kenangan tertentu..Misalnya,dimarahi oleh parents sebab tengok tv tak sedar diri..padahal esok dah nak sekolah..Selapas tu,masa ditayangkan segelintir cerita diatas ,anda semua masih muda@mentah lagi..Betul tak?....Kalau tak tengok pun pasti dengar dari kawan2 dan iklan sahaja...



Baiklah...setakat itu saje..setiap antara kita ada cerita kesukaan masing2..tv dan anda umpama,lagu dan irama..So,jgn tipu diri sendiri yang anda bukan kaki tv bila dirumah...Sekian,Salam Paradigma...!


NOTA KAKI: Cerita pada tahun 90s memang hebat...sehingga hari ini kita semua teringat setiap adegan2 yang dilakonkan..Fikir2kan!..

7 comments:

Syafiq said...

Anip !!!
Hercules xder dalam list ker ????
Kingdom hospital aqtngok smpai skarang !!
ahaha
Lpas ni buat Drama bersiri Melayu k !!!

Anonymous said...

erm...
lau pasan gak kan...
lagu2 thun 90'an pon best2 gak...
xbosan dgr dan penuh mkna...
knapa sumenye dlm 90'an????
fikir2kan la...
hehhehe...
-pnjm ayt jb ye penulis-

Anif Abdullah| AA said...

Syafiq,
Hercules tertinggal dari senarai.haha..^^

pada yang xbernama,
memang xdapat dinafikan..maybe penghayatan lagu time 90an lebih diterapkan pada penyanyi berbanding sekarang hanya untuk memenuhi percalonan anugerah 1,2..kemudian,senyap tanpa berita..penyanyi baru pon,perlu follow kejayaan penyanyi DAN pencipta lirik baru..Itu saja..nanti saya bawakan entry mengenai,manakah program realiti bagi mencari bakat PENCIPTA LAGU & LIRIK..Nantikan..;)

ciksyeqa said...

terus bukak entri ni sbb nmpak ER..hehe..minat betul cerita tu :)

Anif Abdullah| AA said...

ER? layan gak ms kecik2 lu..wah,nampk sgt anif dah tua!!

Anonymous said...

Paling suka sabrina the teenage witch!
Tp kan..yg x files tu..muzik intronya xblh dgr smpi skrg..seram ajeee..

Unknown said...

Search dlm u tube xde cerita angel