Saturday, January 22, 2011

Gaya Rambut Paling Popular

Hola!!!
Hari ni nak citer pasal rambut lah..Sekarang ni klau kita perhati,macam2 jenis trend rambut kan..Paling hot,gaya korea/jepun??? Tak lupa,bagi mereka yang malas nak fesyen2 bagai,botak @belah tengah pon jadi ler..haha..sebelum tu,biar aku terang serba sedikit tentang rambut panjang ni...

LELAKI berambut panjang!?? Sesetengah pihak mendakwa lelaki berambut panjang menampilkan imej mengagumkan, malah mempunyai nilai dan gaya tersendiri, yang mudah menjadi perhatian umum.
Di sudut adat pula, golongan yang berambut panjang selalunya dipandang sinis, sering dianggap tidak berdisiplin dan banyak kes dikaitkan dengan tabiat kurang baik, walaupun ???haaa..bukan semua mereka begitu KAN...huhu..
Ini berbeza dengan imej rambut pendek, yang kelihatan kemas, bersih dan berdisiplin, walaupun sesetengahnya tidaklah sedemikian(sape makan peria dia rs pahit), bahkan mereka yang berambut pendek kadangkala berperangai lebih teruk(opss)
Tetapi salahkah lelaki Islam menyimpan rambut dan membiarkannya panjang? Tidakkah Nabi Muhammad s.a.w yang menjadi ikutan umat Islam juga mempunyai rambut panjang dan bukankah ia suatu sunnah, mengikuti jejak langkah kehidupan baginda?
Presiden Pusat Penyelidikan Islam Amerika, Columbus, Ohio dan Ahli Majlis Fatwa dan Penyelidikan Eropah, Dr Salah Sultan, berkata tiada salahnya membiarkan rambut panjang sekiranya seorang itu menjaganya dengan baik.
Ini kerana katanya, Nabi s.a.w dilaporkan bersabda (bermaksud): “Sesiapa yang mempunyai rambut, peliharalah ia” dan dilaporkan juga yang Nabi s.a.w mempunyai rambut panjang...
Ok lerr..Hari ini aku nak pamerkan beberapa trend rambut yang popular dari zaman batu smpai la 2011 ni kan..JOM SEMAK!!!

>>GAYA BIASA
sape suke?angkat tgn!!kikiki..


>>GAYA KOREA..*aku dah try wat.huhu..stylo wo!!




>>GAYA MENGERBANG..*kurang minat.huhu..Robert,mayb sesuai..huhu!!


 >>GAYA JEPUN*minat gak..kalo korang tgk citer hanazakari,mcm2 style beb..


>>GAYA RAMBUT CURL..*mostly di Korea,xske fesyen ni..Maybe Lee Min Ho ske..dia memang gemar eksperimenkan rambut dia..huhu


 >>GAYA RAMBUT PALING AKU MINAT *2011 maybe aku akan rajin ke saloon..huhu..stylo seyh..














>>ORANG PUTIH PON NAK JADI KOREA?haha..nice one!
 eh apa pulak..dah lama trend tu di barat,tgk fesen salah seorang ahli kump The Beatle ni..hoho!

>>GAYA PACAK..*nampak cam budak degil plak..haha..xsesuai ngan aku..





 >>GAYA RAMBUT SPIKE..*macho kut..membe aku suruh buat macam ni,malas la..huhu.menonjol sgt..tapi trend ni kebaboo kat sek/uni/kolej sekarang beb!



NOTA KAKI:Rambut boleh memberi keyakinan BARU kepada seseorang lelaki itu.Tapi,perempuan ?huhu..

8 comments:

Syafiq said...

aq suka gmbar Chris Evans n Beckham jerr ::

Anif Abdullah| AA said...

tu sbb aku letak pic Beckham paling bwh..mesti orang nak tgk dia.haha..tapi aku minat korea style lagik..~~

emmot said...

gaya rmbt malaysia??????

Anif Abdullah| AA said...

@di Malaysia,rambut spike la popular..selain rambut dr rozmey..ngeh4!!

Unknown said...

salam...

gaya rambut dr. rozmi paling hot...hahahha...

sgt misteri...

Unknown said...

uuuu.. ada gambar siwon di situ... hehehe... menarik!! :P

alia zainol said...

rambut beckham paling hensem sehh!

Unknown said...

Wow! This is the perfect blog I am looking this type of blog its awesome blog here , share great information about this topic. This informative blog helps many readers with their decision-making regarding the situation. Great articles and will look forward for more!
ฉีด ฟิลเลอร์ คาง