Tuesday, May 24, 2011

Strategi Popular Untuk 'clash'


 Strategi ?'clash'?

           Ok,hari ni aku mahu terangkan antara strategi untuk 'clash' yang agak popular digunakan oleh Gentlemen diluar sana gunakan..haha.. layann
 

1-Mendinginkan perhubungan.Perasaan tidak rasa seronok apabila korang bersama.Cara begini digunakan oleh bf yang tidak sampai hati hendak berterus terang untuk memohon perpisahan...Maybe,bf ini dah jemu dan ada sesuatu perkara yang buat bf ni mual dengan perangai gf ni..isy3..Contohnya,bila bf nak makan malam/dinner ,gf kata..ala...i bru nak diet untuk kali ke 20..apa salahnya u puasa malam ni..perasaan bf masa tu.’grrrrrrrrrrr’(bak kata nabil)



2-Berjauhan..bf kurang berinteraksi dengan gf dengan menjauhkan diri.Bf dia lebih gemar menghabiskan masa diluar ngan kawan2..memberi alasan banyak dan perlbagai..Contohnya,melimpah ruah tugasan di office,bina hobi baru yang tidak sesuai disertai oleh gf(cth memancing) atau bekerja diluar kawasan(pergi temor leste 3bulan ke.haha)



3-Membisu- Ia berlaku pada bf mahu berpisah dan sudahpon menyatakan hasrat secara terus trang tp gf pulak tak setuju..Bf membuat keputusan sendiri sedangkan gf tak mahu pon..sob3...Contohnya,”awak..hari ini kita classhhhh!! Abg dah mual ngan perangai awak..sikit-sikit nak merengek..bosan taw tak!”



4-Peduli apa- Strategi ini sering digunakan oleh bf yang sering dikutuk dan dituduh oleh gf..Ia menyebabkan bf berasa serba salah kerana ia menjadi punca keretakan dalam perhubungan secara diam2...Walaupun Bf taw perangai buruk gf dia..tapi dia still cool..dalam hati bf,”ah lantakla..aku peduli apa..dasar mulur puaka..aku sdar ah aku ni keje kilang jer..gaji cipottt..roarrr!!


5-Berterus terang-Ia digunakan oleh bf yang berasa sikap ,perlakuan dan layanan gf dia sehingga dia ambik keputusan untuk clash..Tanpa alasan,bf  tu terus direct cakap..nak berpisah..Hal ini sebab eh,Bf tu dah tak sanggup lagi menahan sikap gf yang enggan mengalah,bertolak ansur dan mcm la..”ok,kita straight to the point,kita clash malam ni jugak boleh tak?saya lihat,sememangnya kita dah tak serasi lagik..”Perpisahan cmni dapat mengurangkan emosi kedua belah pihak..yeke?haha..



6-Memberi helah- Ia digunakan oleh bf yang memang mahukan perpisahan dengan cara membina suasana pergaduhan dan buat2 krisis la..Helah yang top mcam,reka helah supaya gf tu terus membantah ..Contoh,dia ada penyakit misteri or belum tiba masa nak couple serius ke..haha..

Hey gentlemen! anda semua ada hak untuk merangka strategi..tapi jangan terlalu gumbira ngan kuasa veto yang ada pada diri korang,silap2,kena zasss..(putus kepala) dek bodyguard(abg)gf korang tuu..haha..kalau tak berhati-hati memang naya la jawabnya..



NOTA KAKI: strategi ini hanya untuk elak persengketaan smasa dah kahwin ok,kalau tidak sia-sia je korang dpp title Mr D n Mrs J..

13 comments:

Firdaus Life said...

haha nice tips. tapi aku x sanggup la nak wat ceni :P

Perempuan lebih kedekut ?

Reensyarinie said...

aah la...mcm kena kt batang idung reen je ni..hehe..yg nom 1,2,3...itu lah helah bf opppss ex-bf reen dlu mase nk break

Anonymous said...

hoho boley diguna nih kuikui

Anif Abdullah| AA said...

@Freaky: kalau dah baik,better jgn ikut :p


@reen: yeke! hmm,sama ade kebetulan atau salah 1 strategi kut..

@fittiariri: huhu..tapi better berbaik2 dulu..kalau dah meruncing,bru ikut ini..:)

shamyheart said...

ooo, mcm tu ya?

macam strategi aish..

Unknown said...

haha..ader pulak tips macam ni..

Anif Abdullah| AA said...

@sha: hehe.. ni memang strategi lakii2 yg dah xtahan ngn gf dier..kuang3!!


@apek pehe: lalala..

Aifa Afiqah Sulaiman said...

memang nak kena zass!!! hahaha!!
ok mr AA...cik AA nie nak bagi tips pada perempau2 yang telah di clashkan
haa! MR AA vs Cik AA,..bahaha!

http://aifaafiqah.blogspot.com/2011/06/couple-putus.html

Anif Abdullah| AA said...

@AA: nak wat serangn balas ke??haha.. ok,nnt sy terjah :P

Aifa Afiqah Sulaiman said...

MR AA : hehe thanks sebeb sudi terjah..HAHA!

Unknown said...

yng no 5 jgk yg agak bertimbang rasa :)

Lilynn said...

aah. semua ni betul. sbb lil pun ada gak lalui beberapa perkara ni. tapi cepat-cepat jernihkan hubungan. setiap orang lalukan kesilapan. memaafkan dan melupakan adalah perkara yg terbaik patut dilakukan agar strategi clash ni tidak tercapai


*** hehehe. sory. bg coment mcm profesor. :P

Cendol said...

haha kalo dah mulut puaka sape tahan.lempang je sekali :p