Saturday, November 6, 2010

JIKA AKU KENANG BALIK..URM....

Hye.Hello.Yo Wassup'.Sawadikap.Assalamualaikum..


 (p/s: ayat2 post kali ni agak sempoi sikit.maap..sy amat martabat BM..tp kali ni je eh ;p..tenkiu..)

Hari ini aku tetiba pulak nak share moment2 best aku tak kira la masa di sekolah rendah or menengah or luar..yang ni,yang aku ingat je weh..al maklumlah dah tua kan..(ngaku pon)..ngeh4...Jika aku kenang balik ..urm...







>>>SEMASA DI SEKOLAH RENDAH(SKPS)<<<

- time aku darjah 1,abg ak akan belikan aku kek HERO(xtaula ade lagi ke x skunk)kat kedai Acik Manap(kedai paling murah beb kat area umah ak)..haha... ms nak pergi sekolah jep..huhu..
-aku n kawan(iwan..mn kau??) selalu gak mengutuk dak perempuan..haha..asal tgk dak perempuan terkencing dlm seluar ke.. pakaian xcntik ke..pemadam percalar2 ke..haha..siut gakla aku nih.. 
-nakal kut aku nih..keje sek selalu xwat..tiru jep..sampai subjek math,aku selalu dapat failed..OMG..dari cikgu Rima Melor smpaila cikgu Sapiah(garang gilerr)..haha..dalam kelas selalu dapat corot..kecuali darjah 3-5 la...aku bijak sikit..ngeh3..darjah 6...??nakal beb..
-cikgu Petra!!! my beloved sir..oh tidak.. tetiba nak dtg umah aku..xsilap,bkn time raya pon..xpela..dia dtg time aku n abah baru balik dari dgr ceramah kat masjid(baik aku..;p)...
-Cikgu Sapiah yang garang gilerrr,selalu pndg enteng aku..ingat aku xleh dpt best UPSR...??2A gak..subjek dia,math dpt B je...tp okla..ni lah kesannya..duk meniru lagi..haha..
-umah sukan aku selalu menang .hahaha..yeahh!! hidup umah hijau!! sbb??ceh..aku bkn atlet sgt,,tp okeila..menyumbang gak..lagi2 time olahraga..tp xleh lawan ratu pecut(Norlida Alias)..n raja pecut(Hafizan)..haha..ske giler tgk dowang lari..bestnye time sukan dari thn..1999-2001...rindu!!!








>>>SEMASA DI SEKOLAH MENENGAH(SMA DATA)<<<

-cikgu Suryani..cikgu BM aku dari F1-F3...xpernah marah aku even aku ada wat perkara yang xpatut..contoh,xdtg masa hari gotong royong,keje xhantar n myk lgila..sbb???haaa..abg n akak aku sume sekolah cni dulu2..so,dia kenal la..dari yusniwati,pie,ecah n hambali..fuh..boleh ingat kan???so,selalu tanya khabar adik-beradik aku...paling dia ske tanya akak aku..masa amik STAM di Maahad Ahmadi,N9...huhu..
-selalu sampai awal sekolah dari owang lain..awal giler..pukul 6.45am..sbb??bas sekolah ni amik 2 trip .so,aku trip 1 st..bila sampai sekolah awal..?haa..mcm2 keje nakal aku wat..check bawah meja kwn2 mna tau ade nota ke..tulis bnda xpatut ke..grafiti ke..haha..**sori kantuikan di sini..lalallala

-Jadi anak angkat  2 Ustazah..Ustazah Nur Afizah n Ustazah Habibah..sbb??tahla..aku pon xingat..tapi rasanya..Okei aku citer yang Ustazah Afizah ya..masa PMR,ada prog MENTOR-MENTI..so,kami terlibat ngan program ni la..rasa thn ni jep..thn hadapan nye plak,dah xde..TAPI!! ,kami still kontek..cuma dia pindah pulak masa aku F4..sedih beb..skunk xtau dia dimana..hope dia sehat!!...Okeh,Ustazah Habibah pulak,masa aku F5..aku agak aktif la dalam PBSM..jadi AJK pe tah..haha..tapi aku n kawan2 la ,3 owang jd anak angkat dia..antara yang best,dapat jalan2 gi umah dia n kami ms raya...lepak2 kat dalam koperasi...hantar adik F1 ke sek lain(kami fasi..so,familiar ngan adik2 F1)...dan lain2...

-Aku selalu tumpang cikgu2 balik dari sek..ahaha..yela,aku bkn duk asrama..ms F5 je(kejap je)..antara kereta Ust n Ustz yang pernah aku tumpang....Ustaz Romza,Ustaz Rosli(pengetua weh..dasat!),Ustaz Hafiza...Ustazah plak...Uztazah Asnur,Khadijah,Azyan,Khalijah..huhu..urm,diowang sume ajar aku masa f5..so,muka aku dah kenal r..n kami(geng ak) kamcing la ngn guru2..ngeh3..
-selalu dapat peluang ponteng kelas..opsss..nakai2 gakla aku ni..aku n membe2 aku ni jenis kamcing ngn guru2 amatla mudah..sampai pengetua n guru HEM pon ingat nama kami..adesss..paling syok,selalu lepas kat bilik guru HEM..hehe..duk bincang msalah budak nakal n hal semasa...hehe..
-selalu dapat makan dalam bilik masakan,,actually,khas untuk cikgu2 je..tp..WHO CARE???.haha....so,kami jadi kamcing la ngn acik kantin ni..selalu tgk cite'BAWANG MERAH BAWANG PUTIH' beb dalam bilik TV.hua3....budak2 lain,sume duk jeles..ada aku kesah..??haha...sampai arini,klo aku pergi sekolah lama ..mesti nak jumpa balik mereka..kdg2 dtg gak umah acik kantin ni masa raya..
-Ustaz n Ustazah(SMA DATA) dtg umah aku...?????ade gakla...antaranya,mak angkat aku..Ustazah habibah,Ustazah Asnur n Ustaz Romza..
-jadi Presiden Koperasi..ala 3bln je..haha...selalu je lepak2 kat dalam bilik koop..time aktif berniaga masa time rehat,KOKO n kelas tambahan..masyukk gakla..
-Perkhemahan peringkat sekolah n negeri..
-Bercuti/rombongan budak asrama..pergi Pulau Langkawi..
-masuk pertandingan catur..smpai peringkat zon je..
-masuk pertandingan english dialogue 3 thn berturut2...2004-2006...
-best student SPM2006..4a..






>>>SEMASA SEKOLAH MENENGAH (SMK DUMA)
-Masa F6..Dapat ulang alik dari umah ke sekolah naik motor!! yeah..merasa gak kan naik motor..
-Time pemilihan AJK je..mmg senangla dapat..coz,apa2 hal mesti F6 didahulukan..adess..memang penatla..dari Persatuan F6,PRS,Badan Pengawas,Pasukan Sukan dll...
-Kalo geng2 kami yang sumenya Badan Pengawas,mqjoriti cikgu kenal..hehe..kdg2 ske gak diperli oleh kwn2 kami..apetaknye,duk ngan cikgu je...eh ske ati la..haha..
-Best student STPM2008...ada lagi yg layak..nasib je kut..
-selalu kene marah kat Puan Che Su..smpai kene baling fail,halau dari kelas,berdiri 2jam,cikgu merajuk n mcm2la..adess....tapi thanks la Puan Che Su,yg ajar subjek P.Perniagaan..aku dpt A la paper (2)..klo kelas aku xkena hamun...mmg xkanla aku berjaya smpai ke menara gading n amik kos yang dia ajar ni..tq puan..
-Seriously,masa F6..mmg best gilerr2 r bdk kami...even ade 2 kelas...tapi selalu duk pindah2 kelas...ckgu pon duk pening mana 1 kelas kami..oh tidakk..rindunya korunk sume!!!!!!!!!!!!!!!! sume 1 kepala...yang skema jd sengal...yang gila2 terus gila..hahaha!!^^ 
-time spotcek...dpt tgk2 pe benda yang ada dlm beg or motor bdk2...ada aku kesah..?????Dapat plak aku jaga pintu gate kan time tuh...xkan dpt lepas korunk sume..anti aku..??Ouch...wrong person la beb..
-hari2 penting..cam Hari Guru n Hari Kantin..best!!! paling xleh blaa...hari kami as student F6 n paling senior kan..wat drama ms perhimpunan..tajuk???Si Tanggang..!!haha..layannnnnnnnnnn...
-pergi rombongan..antara yang aku ingat,pergi Melaka...UPM n UKM..Karangkraf Publication..Putrajaya..best!!






NOTA KAKI: Kalau diberi peluang untuk merasai kenangan semasa zaman sekolah..Nak sangat!!...masa zaman sekolahlah permulaan kita mengenal diri..kenal ABC n suka duka..;)

2 comments:

Syafiq said...

Mwahahaah ::::::: Aq suka time tgk bawang merah bwg ptuih :: mmg kitalah raja dalm tuh kannn :: :P

Anif Abdullah| AA said...

Haha..tau xpe..bukan main excited kite dulu.Rindu sangat pd zaman kebangkitan betin2 sun..ngeh3!!!!