Thursday, December 30, 2010

7 Tips Dari Skema ke Sengal

(p/s: idea ini tidak diplagiat dari mana2 sumber) 
Salam Neraca Sengalan..

Hari ini aku nak sengal boleh tak?hehehe(smbil main layang2 dalam bas)....Ok2,aku nak bagi tips la kalau mana2 pihak yang bapak skema tu nak berhijrah jadi sengal(aku xla sangat..sikit2 je.he4)..Kalau rasa-rasa berkenan bolehlah ikut..tapi kalo rasa nak muntah hijau,xpaksa..(xde paksaan dlm perkahwinan ya..tetiberrr)huhu..ouh k..dari banyak mukadimah,lagi korang berkeruk2 kepala& amik keputusan nak lari dari blog aku kan..kikiki..let me tell..


1)Kalau korang jenis yang suka sikat belah tengah(i likee..) dan suka kancing butang smpai dagu,hope hentikan lah(xpaksa ya)...Bukan apa,dari penampilan sebegitu orang dah awal2 claim korang tu bapakla skema tahap unta ..So,tips nya..cuba bela panjang2 n buat tochang..gerenti meletupppp!!haha..kalau yang kerinting macam orang asli tu,boleh la stereka kat umah sendiri..suruhlah adik2 kau yang buat..pastu,buat rambut cam tomoksssssss baru bkn tomoksssssss lama..kikiki..dia contoh terbaikla dari skema ke sengal sikit(dulu cam innocent,skunk cam happy go lucky rite)..Then,bab butang pulak..xyahla over2 nak butang abis..cuba cabut je butang tu semua..pkaila blazer dalam,t-shirt kat luarrr..ok kan???kikikiki...try la!!!(bapak sengal rupe eh..haha)

2)Kalau yang jenis suka punctual masa datang ceramah tu,harap2 takyah lah skema benar...mesti hampeh,dasar hampeh gak masa yang dah ditetapkan tuh..Apetaknye,kata start pkul 8.30pm...last2,start pkul 12.00pm(over je)..xpayahla meon oiiiiii ko skema sgt punctualll..Dgrlah tips aku ni..datangla lewat2 sikit.Agak2 kereta penceramah dah dtg,baru lah serbu masuk dewan kan.Dari kita duk bercerabihhhhhhhhhh n merungut sampai berbuih2 cam sabun mulut longkang korang tu..baik lambatkan dalam 3jam je ke..kikikiki..(pandai2 la korang pk..ada aku kesah???)


3)Kalau korang jenis suka bawak buku berbakul2 dan alat tulis seguni masa datang kelas tu,..harap,hentikanlah ya..Macamlah apa yang korang angkut tu,lecturer tu kesah sangat kan..Lecture duk bebel depan,korang???mcm aku xtau..duk baca paper ..lagi2 time presentation kwn2 kan..kikikiki...So,bawak mana yang perlu je..pensel/pen sbtg jadi la..buku tu,bawak yang nipis atau kompom lecturer akan buat latihan laa dlm buku tuh..kalau x,bwk nota hampeh korang tu jerk la...kikikiki.(mcm aku je tuh..;p)

4)Okei..seterusnya,kalau korang jenis selalu dengar lagu nasyid je.Sampai dalam lappy & hp korang tuh busung dah ngan lagu2 nasyid yang ala2 zaman raihan dulu kan..hmmm...aku bukan nak suh korang jadi malaun,tapi sengal2 kan la hari tuh dengan layan lagu genre lain pulak kan..Contohnya,layan lagu rakyat ke..hahaha..gurau je.layan la plak,Bunkface ke..Jefry din ke..Ning ke..Lady Gagap ke..kikiki...nanti kalau orang tanya lagu latest,xdela korang panik nak cari google kan..kikiki..


5)Kalau korang jenis suka makan kat umah je dan liat nak makan kat luar,pe kata try sesuatu yang lain..Skema ke tu??cam xde kaitan je..kikiki...Camni,korang rasa dah set time..nak balik time2 sekian..dan makan..(mana duk umah sendiri la)..Sampai kantin punyela besar gedabak,korang sanggup makan kat umah yang mngambil masa perjalan 3-4jam nak sampai kan..punyela skema gak tuh,so....tryla makan kat kantin plak..ngan kwan2...sian kawan tu.xde teman..kikiki...


6)Kalu korang jenis suka bawak buku dimana2 jua seperti di tuilet,surau,bawah jambatan,laut,masa berkawad dan sewaktu dengannya,hentikan lah...osahh boto la ekau ni jang/daro..tgk!dah kuar longhat aku dah..kikiki...So,senang2 je korang dapat title skema kan..so,nak sengal mudah je....koyakkan muka surat yang korang nak baca & bru bawak g mana2 korang ske...kikiki..mudah kan???kalo sayang nak koyak,salin lu dalam buku 555...kikiki...xla orang panggil skema lagikkk..tryla ...;)

7)Kalau korang jenis suka bawak kereta kat highway speed dia 10-30 tuh,hentikan lah!!! (ade ke?)..Buat letisss je orang belakang korang nak tunggu bila korang nak terjun kereta kan..Tak dapat aku bayang,kalau trella kat blakang kereta kancil hodoh korang kan..mesti histeria mamat pemandu tuh.kikikiki...So,tips sengalnya..Bawakla laju2 giler .Time selekoh tuh,bawak 120 ke...Ade beran..??mesti korang kata aku sengal ke ape kan..hehehehe...ape plak?xtry xtau...kalau nampak traffic lite tu,selamba je la jalan...peduli ape kan..bukan ade polis pun..kikiki..Pastu,jenguk2 la peti surat korang dalam masa seminggu ya..kikikiki..

Okehh..itu sahaja tips yang aku ade..Kalau ada lagik,nnt aku buzz' korang la ya..wa chow lu..adiosa!!!!!!!!^^

No comments: