Monday, January 3, 2011

10 Blog Paling Aku Suka (2010)

Salam Paradigma..


         2010 baharu saje melabuhkan tirai..Untuk itu,kali ini aku akan list-kan 10 blog paling aku suka dan tak lepas dari membaca segala yang ditulis/dipapar oleh mereka..Sebenarnya banyak sangat blog yang terulung dan menarik hingga aku betul2 sukar untuk buat pilihan.Namun,memandangkan tahun(lalu) 2010 dan tahun pertama aku dalam penulisan blog,maka tak salah aku pilih 10 terbaik saje ya..huhu..
Antara cakerawala blog yang bijak menarik follower dan menjadi kegemaran aku(2010 )ialah:

 1)
>>aku kata:corak penulisan yang gila2,sengal dan sempoi.haha..
>>best gak layan..baca malam2 smbil senyum sorang2.huhu..Bijak menyusun idea dan pastinya pembaca 'tertarik'...

 2)
 aku kata: memaparkan satu kemisterian disebalik kajian sulit(mungkin)dan pembongkaran itu berani..jeng3..;p
>>satu pembongkaran yang sangat detail(letih gak bc)..Namun,sangat membuka minda umum.

3)
 >>aku kata:picisan ilmu yang membuka minda,kontemporari &tulus.
>>kritikan sasteranya usah diragui lagi..Pelapis negarawan.Itu pasti.

4)
>>aku kata:cenderung ke arah perfileman dan tafsiran peribadinya.Bernas dan membina.
>>kritikan dan info yang wajar diberi perhatian jika korang peminat filem tanah air.


 5)
>>aku kata: Lebih kurang seperti kaca mata Amy Ikram..pendapat tulus beliau tentang info-info filem keseluruhannya dari masa ke masa.

 6)
 >>aku kata:isi kandungan penulisan yang sangat berani mati's.haha..
>>boleh dikatakan segalanya rutin dan realiti hidup segelintir, khasnya untuk dikongsi.

 7)
 >>aku kata: gambar2 yang cantik dan perkara rutin yang dikongsi.
>>membuatkan aku berangan2 untuk memiliki kamera hebat tu..haha..*kalo ada wang lebih++.hik3..

 8)
 >>aku kata:isi kandungan penulisan yang begitu matang,berani dan bermaklumat..Begitu banyak artikelnya,sangat rajin..huhu..

 9)
>>aku kata: Berorientasikan gossip terbaharu dan pembongkaran berani.
>>sekadar bacaan untuk menggantikan majalah fizikal sahaja.Untuk percaya,oh tidak semua..
 10)
 >>aku kata: sangat berguna bagi yang suka ilmu sejarah islam,kemisterian yang bersawang diminda korang dan ..Ya,aku suka.huhu..

NOTA KAKI:Apakah rahsia Facebook ya sehingga mendapat tempat rata2 negara?Bilakah blog pula..Fikir-fikirkan lah..

No comments: