Monday, January 10, 2011

Muhasabah Diri

                 Hari ini,rata-rata pelajar UUM telah meluahkan rasa kecewa yang teramat di Facebook tentang result mereka sem lalu..Aku pun terasa sedih...pointer aku jatuh sem ni!! hadoii..inilah padahnya main-main lagi..dan,1 paper repeat.. Arghhhhh,damn it!! Mungkin,aku terlalu fokus pada paper lain sampai paper ni terbungkang jatuh ke longkang..Mungkin juga usaha aku terlalu cipott..Baiklah,sem depan aku perlu berdepan dengan subjek yang lebih mencabar lagik dan mula dengan semangat baru!!! Chaiyokkk!! Tapi kan..ada hikmah gak disebalik exam sem lalu..Paper masa aku hilang phone tu,merupakan paper yang aku tak leh jawab dan down.. tapi lulus!!! :D that is unexpected dude!!!.. Paper objektif plak aku kecundang..Ouch!! xnak main2 lagikkk.. time to focus on what the best for my life..Jangan lalai dan buang masa lagik!! Ayuh,lupakan kesedihan dan kekecewaan itu,dan,jadikan kesilapan lampau sebagai jambatan untuk terus melangkah dan menggapai bintang dalam hidupmu..

         Apapun,marilah sama2 kita muhasabah diri...Sebenarnya,semua perkara penting di sekeliling kita..kadang2 benda yang kita anggap mudah dan boleh lega itulah,sehingga membuatkan kita leka..so,sematkanlah diminda,buatlah yang terbaik dalam apa jua situasi dan perkara.. Sesungguhnya aku yakin,Allah bersama-sama orang yang berusaha..Dan,aku yakin..itulah terjadi..

              Semoga kita dapat menghargai peluang,masa dan kebijakan diri sendiri tanpa ragu2 ..Tambahan lagik,hormati orang yang memberi ilmu pada diri kita..Itu sangat penting!! Baiklah,Lupakan seketika benda2 yang seronok menjelang sem baru 2011 ni....Marilah pateri dalam hati kita bahawa..'Biarlah bersusah2 dahulu dan bersenang2 kemudian'dan 'Dimana ada kemahuan,disitu ada jalan'....

NOTA KAKI: Aku seorang yang mudah trauma pada kegagalan tapi lagi mudah aku terleka jika telah mengecapi kejayaan..hmm..

No comments: