Sunday, April 3, 2011

Berfoya-foya di Thailand


.................
.........
**1 April lalu,saya dan kawan-kawan telah pergi melancong ke luar negara.erk..kat Thai je..nak pergi Korea,Paris atau London tak mampu.. :p..Bertolak dari uum jam 9am,dengan rombongan cik kiah 3 bas gitu..selepas itu,kami disediakan ngan 1 bas,1 ketua rombongan la dari Thai..dia siap ajar kami bahasa Thai cth:Hong ham(tandas)Kang kang(tepi2) dan byk lg,pantang larang dan keistimewaan tempat yang akan dilawati nanti..*thanks pak man.

**Walaupun suasana hujan,gigih jugak kami roadtour kawasan yang kami pilih untuk lawat seperti Songkhla dan Hat Yai..Bangkok?jauhla..hehe..untuk makluman semua,motif utama aku juin travel ni adalah bukan tujuan melancong semata-mata tapi untuk belajar budaya hidup masyarakat sana dari segala aspek..Bak kata pepatah,"jauh perjalanan luas permandangan".Bukan selalu kita dapat peuang ni kan..apatah lagi bersama kawan2 dan tenangkan fikiran setelah busy ngan esaimen dan macam2 projek.. Baiklah,anif adalah sedikit visual semasa trip disana..ops,cenderahati untuk famili pun tak lupa k..haha..


::sawadikap :)

::pretty environmen+/ love ya!

::Di Nora Plaza,Hat Yai
 ::doo bee doo.. left(blubblub), right(me)
::before:ok nice..kagum sama ni replika!tapi,pic after?

::after: see!! aih,sape punye idea ni?gurl,sila tutup mata.LOL.
::licin!! lapo punye pasal..*saya mkn cover je.ha4
siap sedia mau naik(pkai lif je) bukit Tang Kuan,untuk view 360ยบ bndr Songkhla beb/
::aksi teruja di puncak Everest,eh clap,di Tang Kuan Hilltop/ha4
::riuh rendah di pasar..tmpat lawatan kami kedua last b4 pergi Lee Plaza!

::yang menarik,mereka berniaga di dalam sampan,agak bahaya kan?tapi sronok la tgk that situation..hmm..

>sedih gak..tak dapat pergi ke pantai Samila untuk tengok ikan duyung sebab ujan..tapi xpela,lagipun masa tak mengizinkan..sehari berjalan kan..mana nak cukup.

>akhirnya,kami selamat pulang ke kampus dalam pukul 1030pm.. nasib tak kena tahan kat pusat imegresen kan..huhu

>banyak kami belajar la tentang budaya mereka...yang penting,pergi sana jangan cakap 'minum'dan 'air suam'..the translation of their language so dif k.. *tips

NOTA KAKI: tajuk entry nie just gempakk yep,hik4!!

1 comment:

Unknown said...

Am I the first to comment? Yeay!!!

Wah, gempak seyh UUM dekat dgn Hadyai boleh melawat ke luar negara jeles gila! At least you dah melawat negara orang, bestlah!

Ni lawatan satu batchmate ke? Ramai betul mesti best! Suka tgk gambar pasar atas sampan tu, sbb pernah tgk dlm TV, dan betul ke ada ikan duyung? Gempaklah!

I pernah pegi Betong je, sempadan dengan Baling Kedah masa I dok kat Baling dulu...tu pun tak pergi jauh sbb xda passport setakat ronda area pekan Betong je heheh...