Saturday, March 5, 2011

2 Degree




ada 34 company yang jadi membership..huhu


> aku bingung la..sama ada nak ambik ataupun tidak CILT ni..CILT?itu akronim je..nama panjangnya,The Chartered Institute of Logistic & Transport(khas untuk kos aku)..
>Minggu lalu,lecturer aku ada pelawa pada kami sama ada mahu join membership ataupun tidak..dalam kelas tu,dia just bg intro dahulu apakah yang perlu sebelum dan selepas join....

ANTARANYA:

>tiadaan paksaan...
>yuran yang dikenakan ialah rm2500?(mana nak cekau duit kan?)tapi lec kata,setiap sem ptptn akan ditolak..dia saran baik juin sekarang.Kalau nak juin selepas grad,sgt2 mahal..rm15 ribu!!!!!*pengsan
>member CILT ni,majoriti budak UiTM...
>kena 2 kali konvo???pertama,di KL,pusat utama CILT ni...kedua,barula di UUM..
>paper2 aku yang dah ditanda lecturer UUM,maybe randomly akan dihantar ke pusat CILT,di KL..untuk pemeriksaan kali ke2??haiyoo..risau meh,,mana tau something wrong/be better or worse..
>sebab apa 2 degree?kalau dalam sijil nanti dia akan tulis,cth: BBA(Logistic & Transportation)(CILT)...so,macam tula lebih kurang..
>Lec aku ckp lagi,kalau join CILT ni,kualiti sijil tu macam budak akaun yang ada ACCA la..taraf dia lebih profesional daripada degree yang biasa2 ni..
>Pastu,leh masuk keje macam2 bahagian..udara ke..laut ke..darat ke..so,gerenti xkan menganggur punye..buktinya,dia jadi lecturer ni pon sbb ada CILT n pengalaman keje la..bkan ada pendidikan tinggi2/reseach bagai mcm lec lain..
>aku agak tertarik bila dia kata,"saya pernah ditertawakan oleh kawan2 yang masing2 ambik akaun,engineer,law....tapi hari ini..saya pulak tertawakan mereka &diorang pula datang cari saya balik..tapi kita ngan kawan ni xleh busuk hati .huhu.."
........
>aku dah ambik borang,dan perlu tanya parent dulu la kan..kalau ptptn tu,setiap sem dia akan tolak dalam 500?hmm..nak @ tak eh...



NOTA KAKI:Setiap malam makan nestum sekarang ni..jimat punye pasal..haha

5 comments:

nasiha said...

Saya nak kena buat undangan media konvo UUM/CILT 26 Nov di SACC. Tq la info2 pasal CILT di blog awak nie, sgt2 mambantu.. kih2..

Awak pun konvo sama ke 26 nih?

Anonymous said...

course ni best tak?

Anonymous said...

macam susah je this course

Unknown said...

Buat ipts amik kos logistik boleh amik tak

Anonymous said...

Hi hanif, i know this story dah lama, so mind if i'm asking how bout your CILT? You buat apa sekarang?