Tuesday, July 10, 2012

Kelebihan Kuku Panjang





1)      Senjata

Jenab : Weh. Aku nak gaduh dengan kau ni . Nampak tak niat jahat aku?
Peah : Jangannnnnnnnnnnnnnnnnnn
Jenab: Peduli apa. Kau perampas !

Peah dan Jenab: (pertarungan pon bermula)

Jenab: Adoii sakittt badan aku ,Okaylah. Aku kalahh T___T
Peah : Hahaha..Inilah senjata aku, kuku serigala .. Woof~Woof

2)      Memasak? "sorryy!"

Mak : Peahhhh.. oo Peahh . Macam biasa !!! (sambil flip hair di dapur)
Peah:  Tak boleh mak.
Mak : Apa yang tak boleh??
Peah: Mak nak suruh Peah tolong masak sekali dekat dapur kan. 
         Sekarang memang tak boleh.
Mak: Jangan sampai aku update status dekat facebook , “Peah anak derhaka sebab melawan cakap mak sendiri.” Haaaa.. 
Peah: Errr..Kuku orang dah di sapu cat. Maaf mak. Maaf..
Mak : Sakit hati iniiiiiiiiiiiiiii.. Sakit !!!!!!!!!

3)      Gigi putih lagi bersinar

Dengan ada kuku yang panjanggggg ,korang boleh cuci kotoran degil di gigi dengan mudah. Sambil dengar lagu awallah dongdang, apa salahhhhhhhhh kan. Tak perlu beli pencungkil gigi.Semua tu mahal. Bhahaha. 
Best kan alasan-alasan kat atas ?




Dengar sini !
- Biar muka tak cun tapi pembersih. betul tak? barulah orang selesa dengan penampilan kita.
-Dalam seminggu cubalah potong sekali. Susah ke dik? Oh lupaaaa.. Nak cantik :) 

NAK CANTIK????????




"tatap kuku aku... pendek ke panjang? TATAPPPPP!! "





NOTA KAKI: Peah bukan nama sebenarrrr .Bhahaha

11 comments:

KY said...

simpan kuku panjang tak eloklah...nak2 bab...ah tak nak cakap ahhh...hahahaa

anamizu kaito said...

eeuuwww geli wo kuku pepanjang nih !
pontianak pon x simpan kuku pnjg
camtu.. kan? kan? =P







Luv,
cik ana

cendol said...

hahaha mak nak update status kat fb psl anak?haha gedixx pnye mak..
kuku pnjg mmg geli..tah2 nanti basuh bontot lekat taik kat celah kuku..hahaha

ABU said...

ok dah jumaat.. paling sesuai potong kuku..

Azham Vsvc said...

AA: hahaha....sy tak gemar lelaki/pompuan yg berkuku panjang...entah...takut je bila tgk diorang hehehehe

Rizal Sadiman said...

Aku tak suka kwn2 aku kuku pnjg. serabut la bro haha

eyjalukman said...

hahaha kuku panjang buat tercakar muka org je ==' serabut thu , lepas tu jd gado cakar org . eh apa kes?

zaty luvlianncezzz said...

tanak la kuku panjang. scary :3

hara said...

yack, geli. sape kuku pnjang potong cepat!contohilah aa aka azwan ali :p

SaddLone said...

aa..contohilah azwan..pergh..aku geli tengk org brkuku lebat ni..aaarg!! pitamm..xde sesen pun untgnya..yedak?

Anonymous said...

kuku pnjg actually lawa if jaga elok elok . memang Islam tak galakkn simpan kuku pnjg2 . tapi bagi saya , kuku pnjg lagi kemas dan banyan kegunaan ��✨