Sunday, November 20, 2011

Mimpi Buruk



Assalamualaikum,
Sebelum itu nak beritahu,entri ini lebih kepada luahan perasaan ye. Maaf..




"Ya Allah bersihkanlah hatiku dari pelbagai dosa dan kesalahan.
Ya Allah bersihkanlah hatiku daripada dosa-dosa ini sebagaimana 
yang dibersihkan kain putih darikotoran..
Ya Allah sucikanlah diriku dengan salji,embun dan air yang dingin

Hmm.. Nak tanya lah,mimpi ini mainan tidur kan?Tetapi,ada orang kata salah satu petunjuk or isyarat jugak. Tak paham lahhh...  Huu...  Baru-baru ini,AA telah bermimpi sesuatu yang kejadian buruk dan amat dasyat sekali. Mimpi ini melibatkan keluarga AA .. Nak citer kat sini secara detail ke hah.. Rasa tak perlu lahh.. Nanti takut jadi bukan-bukan pulak.. Kalau hendak dirumuskan, AA mimpi berkaitan.. Kecurian @pecah rumah, perogolan,pembunuhan dan kemalangan IN ONE!! . Astagfirullah Al Azim..  Apa jenis mimpi nih?Ianya melibatkan AA, Mak dan Kakak yang baru tunang.. Selain itu, 3 orang penjahat.. Pertarungan demi pertarungan.. Akhir mimpi itu,AA tak boleh tulis apa-apa dan biarlah AA saje yang tahu apa kesudahannye..


bak kata kawan-kawan, "jangan pikir sangatlah nipp.. mainan tidur je tuh.. " Entahlah.. fikiran dah berkecamuk nih.. mana nak hadap esaimen,projek..  Jadi ,ianya lebih ke arah gangguan syaitan? dan sesuatu yang tersirat? Wallahualam.

Kebetulan pada waktu itu, AA tidur petang.. Adehh.. 3.45pm macam itu.. "itulahh tidur petang lagi..!!"

Selepas AA mimpi itu kann, AA mimpi lagi pada esok hari(macam sambungan pulak) Masa itu, AA mengadu dengan mak,yang anak dia telah mimpi buruk pasal ...... Selepas itu,tak henggat ..Huhu.. Habis macam itu jew..  :(

Mungkin AA telah banyak kesalahan pada Tuhan dan manusia seperti kalian .. Mungkin lupa check balik diri sendiri.. Mungkin terlalu alpa dan segala macam kemungkinanan laa....Oleh itu,dengan rasa rendah diri AA nak mohon maaf lah kepada semua orang.. Mana tahu kalau ada salah dan silap .. Mohon dari hati,halalkan makan minum dan doakan agar diri penulis & keluarga sentiasa mendapat perlindungan dari Allah. Aminn


Jaga diri semua,k bai.

NOTA KAKI:  Sebelum Tidur Membaca Doa ,
بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
bismikallahumma ahya wa amutu
Artinya :
Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

24 comments:

Hizami Rahim said...

mimpi ni mainan syaitan.

Fathiah Hamim said...

kalo anip nak pk mimpi neh ada mesej yang boleh buat anip berubah lebih baek, takpe je. :)

Aqiim said...

mimpi nie mainan tidur je.. :)
atau mungkin jugak mcam apa yg kau ckap, tuhan nak beri peringatan.. :)


*jgn lah buat ayat2 sdih..
kang aku nangis kang.. sobss

Aqiim said...

mimpi nie mainan tidur je.. :)
atau mungkin jugak mcam apa yg kau ckap, tuhan nak beri peringatan.. :)


*jgn lah buat ayat2 sdih..
kang aku nangis kang.. sobss

Wanie said...

mimpi mainan tidur..betul la, jangan pike sangat..sume org mesti ade mimpi buruk..huhu

basuh kaki sebelum tido*

amirnawawi said...

Nip, maafkan aku jugak yer. Mana tahu kot2 selalu mengata kok ker..

sleeping_maniac90 said...

insyaAllah mmpi tuh hanya mainan tido.. jgn pkr bukn2 k..

hawiz said...

hurmmm....tido bace doa..mimpi tu mainan tido..jgn percaya sgt...just tcjer..huhu

SoLy SoLicious said...

mimpi kwin nan anak raje best ..hahaha

alif ismail said...

orang cakap, mimpi tu selalunya akan jadi sebaliknya... mungkin anip akan dapat berita baik sehari dua ni kot..

apapun, berdoalah pd Allah agar dilindungi selalu... dan janganlah percaya sangat pada mimpi buruk sebab semua tu boleh melemahkan kita. ambillah dari segi positif dan percayalah pd qada dan qadar Allah...

tq..

cunsite said...

setuju dengan hizami rahim tu.. mimpi ni mainan tido.. tp ade org ckp lau mmpi start kul 1-3pg tul mcm ade betul... aq pon x pasti nippp

sha my heart said...

kadang2 ada maksud juga. carilah tafsir. tapi jangan percaya sgt. cuma bila macam tu, kena insaf diri la.

kadang2 lawak juga mmpi ni, siap mimpi kahwin dengan kawan lama. Lawak je rasa.

ok, anip tak de buat apa2 kesalahan dgn kak sha =)

erleena said...

tdoq petg , maybe mainan syaitan je tu , moge di elak kan la kjdian mc tu blaku , wuu

Abu Huzaifah said...

mainan tdo je tu... apa2 pun berwuduk sebelum tdo... dan bace doa.. ok...

adwafarahin said...

berdoalah semoga xde pape yg berlaku.sblm tido jgn lupe basuh kaki,amik wudhu' n juga baca doa k!

Peah Glemer said...

tido petang memang terbukti itu gangguan syaitan, jangan fikir sangat yaa.

L said...

biaaser laaa tuh.. mimpi..

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

Abg Stalker said...

perbaiki kelemahan diri.mimpi mainan tdo,tp kdg2 sbg petunjuk.pk +ve je la..

semutsengal said...

istighfar lah.

Orang tua pesan, kalau mimpi buruk sampai terjaga, bila terjaga je baca ayat kursi dan hembuskan kekiri.


=)

Azham Vosovic said...

AA: jgn sedih...jgn terlalu pikir sgt... tu mainan syaitan.... huhuhuh

era kecik said...

er,, menakutkanlah mimpi AA.. woo,, takleh nak bayanglah.. eeeee......

Lily_Omar said...

seeloknya la kn mimpi buruk ni jgn dicerita kat org, just wat dunno je...

klu dpt mimpi buruk, minx doa Allah jauh dri syaitan...

Umie Artoqiemie said...

jangan pikir sangat ye Abah Awesome..
:)
dia suka2 nak bagi abah cuak jer tuh..
chillex layan lagu skrillex best nih..

MaYa MustWany said...

mainan tidur je tuh..jangan pikir sangat.berdoa n beristigfar ye.insyaallah,xde pe2 buruk akan berlaku.

(maaf jugak kalau de slah selama ni)