Monday, September 5, 2011

Rahsia Nak Dapat Muka Tegang Macam Kak Nita


fuiyooo... cicak nak drift kat pipi dia pun segan! :P

            Zaman sekarang semua orang tarik-tarik rambut nak dapat muka cun melecun macam artis terutama perempuan laa .. Sampai ada yang sanggup melanggar perintah agama bagaii untuk memiliki kulit yang cantik beb...Misalnya,pembedahan plastik dan suntikan botox..Kenapa? kenapa? Eh pernah tak korang terfikir benda ini hanyalah membuang duit dan karen semata-mata untuk menegangkan kulit.. Cuba  ketahui rahsia nih.. Akak AA selalu amalkan...*wah dah macam jurucakap Avon plak aih



Bahan-Bahan yang diperlukan:


Telur burung unta@ayam dari Tesco
Tisu dari umah kenduri
Piring dari Mak Cik Jenab
Limau nipis lagi segar


Cara-caranya:


1) Ketuk telur korang eh telur burung unta@ayam yang dibeli dari Tesco itu dengan kapak ya.Ketuk perlahan-lahan.. Kasi lubang itu hujung telur.. 


2)Selepas itu, asingkan putih telur tadi didalam piring yang korang baru saje beli dari Mak Cik Jenab semalam.. Kalau nak dapat berkat,jangan tanggal harga lagi ya..hehe..Kemudian, perah limau nipis sepenuh hati korang dalam piring yang sama.. Kalau malas nak pergi kedai, korang mintaklah dekat jiran sebelah.. Macam tak biasa pulak aihh..hehehe,, Kacau kedua-dua bahan tu sampai sebati.


3) Ambil 2 atau 3 helai tisu dan rendam ke dalam piring itu tadi selama beberapa minit. Kalau korang nak berendam sekali pon takde hal.. hahaha


4)Lekatkan tisu tadi ke muka berkedut korang itu secara perlahan-lahan,haruslah,ada gaya-mutu-dan-keunggulan.. Kalau ganas,nanti tisu itu koyak plak..


5) Biarkan ianya sebegitu rupa selama 3 jam atau lebih.. Selepas itu,basuh muka dengan air paip dan bukannya air cincau plak eh…hehe..Hasilnya,korang akan dapatlah muka tegang macam Nek Kak Nita..Mudah tak?hehe… Guna jari pon boleh… Murah pon murah!


AMARAN!!


-Jangan guna tisu yang dah diguna orang lain.. Nanti ulat bersepah-sepah kat muka korang
-Hati-hati di kaw mata.. kalau kena sangat pedih woo!!

 iklan= Kawan AA cakap,rahsia kecantikan Nek Kak Nita,hanya ambik air wuduk je dow...takde botox2 nihh.. errr.... *pitam 3minggu




SELAMAT MENCUBA!! :)








NOTA KAKI: Petua ini sesuai juga untuk menghilangkan parut jerawat, sekadar perkongsian je..hehe..

38 comments:

Peah Ros said...

beb, muka aku tegang kan? HAHA

FYA PELANG! said...

cam best lha entry ni. ape kate, awakk join segmen fya, agar entry awakk lebih bertambah pageview, di samping meningkatkan followers dan readers. siyes tak tipu. and, mesti lha ade adiah :)


http://fyapelangi.blogspot.com/2011/09/segmen-aku-mahu-readers-setia.html

Lea IsNaw! said...

rahsia aku lak

selalu wat senaman muka
kunyahlah double mint gum

keh3

chemay said...

siriyesli kak nita amek wuduk je dah boleh dapat kulit tegang?
whoahhhhh
O_____O

Amna.Qadeeja said...

ambik wuduk je? nak pitam jugakla kali ni sebulan ahaha

aima mazlan said...

hihi...petua feverat ni...
selalu buat deh.. ^__^

sizuka said...

wahh.. akak AA..kelass gitu petuanya.. ;)

akan ditry nie..tp..makcik jenab tue da xde..die kan da meninggal 2 hr lepas..kene langgar trelar..makcik tipah bley x?
hehe.. :D

Nur Salsabilla said...

Wahhh..todiaaaa. petua kecantikan laaa. Err ;)

kotak bulat said...

kb mmg da wat da.. kult jd tegang betul pastu..

shalina said...

yaaaa ! saya penah buat, memang okayy tapi saya MALAS . tak terdayo nak bau telur..busukk ! ahaha :P . sekarang ni tak de telur dah, amek garam terus lumur kat muke..ahaha :D

apik pehe said...

hehehe..suke semula jadi

sleeping_maniac90 said...

mka ak da awet muda.. lalalalalala
(pasan sungguh)

faY said...

mak cik jenab tak jual piring la pulak.. guna talam boleh?

Fathiah Hamim said...

eww eww ewwww! teluqq letak kat muka! hanyirrrr!

Izzaty Ishak said...

Waaah resepi kejayaan kulit tegang? Weewit! Ahahaha


p/s ; kalau dah malas, apa pon tak bole! :|

syrupmasin said...

perghh petua mcm org tua2 lah kau :D

Freaky said...

haha nice tips tp aku malas sikit nak peduli pasal muke ni. aku urut dan picit je :P

macam ku kata said...

hahhaa..betul ke ni...nak cuba la sekali..hahahha

ekabukanmakcikkau. said...

hahaha bengong mu . mmg letak putih telur boleh hilangkan kedut au pon woihh tapi nampak sangat habat je dak ? hakhakhak

Umie Artoqiemie said...

senang je rahsianya, tido awal sudah :P

yo87 said...

sng jer nak bagi kulit tegang dalam 5 saat. caranya gini :


http://nasihangit.blogspot.com/2011/08/cara-kelihatan-tough-tanpa-perlu.html

Selamat mencuba yer. :)

Liyana Zahim said...

Akk pernah try tapi gatal muke habis! Huwaaaaaaaaaaaa...

Syuxer said...

rendam muka dalam air sejuk..beku terus jerawat gamaknya hahaha..kuman wal bakteria pun tumpang sama beku..

alif ismail said...

haha... bab merepek serah je kat anip.. tapi memang betol lah telor leh wat kulit muka cantik...

tapi telo tu memang nak kene beli kat tesco je ke??? kalau telo tu dibeli kat kedai Kak Nab bole tak nip???

sha my heart said...

muka masih tegang. awet muda la katakan. look like sweet 16th u.. haha~

nk cuba jugak la petua ni.

tq Anip. =)

Nurnajwa said...

Telur burung unta mne nk carik? XD

Ehehe, kte mls la nk buat :)

Saiazuan said...

haha aku tgh sedih nk potong rmbut ni

EnciK AxixOu said...

macam comel je...haha

yatie Awang said...

untuk jerawat makan antibiotik je, gerenti baik, untuk sentiasa cantik, kakak pun ada dengar dr orang tua2, sama ngan petua nek kak nita

ABU said...

adoyai... sapa nak muka mcm kak nita?..aku tengok kalau dia senyum ke, marah ke mcm tu je muka dia :P

cik bulan said...

patut arh muka kau licin..:P

fairus said...

APA SUSAH.. KALAU MUKA MAU LICIN, GUNALAH KERTAS PASIR... :p

cik sakdi said...

pergh anif,kawan tu menganjeng giler bab wuduk tu.ekekeke nak pitam gak le. kamu wat ke petua ni??rajinnye lelaki wat. haha

alif haris said...

wah anip ..ko dah boleh bukak kedai rawat muka kasi tegang :D hehehe

alhamdulillah la kalau amek air wudhuk je die jadi muka tegang cmtu haha..

iPai said...

er .. dasat ye bro .. heheeh .. takut plak aku baca .. berkesan ke ? hehehe

tak moh laa macam kak nita ni .. dasat ..

EzayHadry said...

retis kan..klu bab cakap2 num 1..minum air kosong je jage suare bagai :P

makan tempe pn boleh licin tau muke..lariii

Anif Abdullah| AA said...

thanks kepada semua yang komen.. :D

*AA guna air wudu' je.. err..

izfanora said...

pitam !

patut ustaz ustazah kat sekolah tue, muka tak berkedut.. :P