Saturday, August 27, 2011

Tips Elak Kecurian Selipar Semasa Solat Raya



Wah, siap mangga lagi ..hahaha




1)Parking di Tempat Strategik
-Memandangkan solat raya merupakan solat feveret umat islam,so kebarangkalian untuk hilang selipar memang cerah kalau korang letak merata-merata..  Sebaik-baiknya,parking lah selipar buatan gombak korang tu di tempat yang orang taknak jenguk pon..Misalnya,

-tepi selipar yang koyak rabak,jadi.. pencuri itu ada feeling bersalah nak curi .wahahaha
-Suruk paling bawah sekali kat para/rak selipar tu.. So,diorang tak perasan sangat
-letak bawah tempurung
-dalam pasu bunga
-dalam bakul motor
-tutup dengan daun pisang

2) Letak Nota Cinta
-Kalau boleh sebelum nak masuk masjid tu ,korang letak lah nota cinta kat selipar canggih korang tu yang berbunyi macam ini..

“awak…jangan curik selipar saya,nanti tuhan marah..” kalau nak letak signature kau pon boleh..wahahaha. eh apsal nak letak signature plak.. ingat artis? ~Cepuk kang

 "aku korek idung sebab dah berjaya culik selipar hang..keh3!!"

3) Selipar Aku Jenama Gucci,Korang Ada?
-Berdasarkan statistik yang AA peroleh dari responden yang wajar kena cepuk, diorang nie gemar benar pakai selipar canggih datang kat masjid.. Datang masjid nak solat,bukan nak bergaya dik oii… Jadi sewajarnya,pakai selipar yang biasa-biasa jer.. Jangan terlalu mahal.. Jangan lerlalu lusuh ..Orang tak tanya pon berapa harga selipar korang tu derr..wahaha

4) Saiz dan Reka Bentuk Itu Penting
-Kebanyakan yang suka curik selipar ni memang dah terdesak sangat beb.. Diorang akan kebas apabila mana yang dekat depan mata dan senang pakai .. So,apa kata korang pakai selipar yang b’saiz budak kecik ,macam baby kiko tu..Nak berzip-zip bagai.. Ada bunyi nyet-nyet-nyet…wahahaha..
Sebelum nak kena curik,sure pencuri ni pikir empat juta kali laa nak sarung @ tak.. Lagi-lagi kalau ada bunyi,memang kantui lah kan..hahahak…

5) Bukan Nak Makan Je Doa
- Ok,sebaik-baiknya korang berdoalah pada Tuhan agar korang selamat pergi dan balik.. Bukan naik kenderaan je beb kena selamat,sebelum nak naik kenderaan tu kita pakai apa?selipar la dik.. Jadi,doalah dalam hati agar selipar itu berada pada tempatnya. Orang kata bersusah-susah dahulu..Bersenang-senang kemudian..~ Eh macam tak kena je pribahasa tu..wahahaha..

6) No Selipar,No Hilang!
-Kalau nak lebih nostalgia dipagi raya, tak payah pakai selipar jela aihh..Senang!!  Jadi,hati kita nak solat raya pon tak gelisah ala resah rindu diamuk sakit rindu..ehh?? *pengsan

7) Bawak Pak @ Mak Guard Sementara
-Kalau payah sangat,korang bawak lerr sesiapa yang boleh dipercayai untuk menjaga selipar buatan Gombak korang tu..  kalau hilang jugak, AA tak tahu lah nak kata apa.. Memang malang of the year la jawabnye .Adehh..


"hello adik.. mana mau lari dengan selipar itu.. "






NOTA KAKI:AA nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfiti dan Salam Kemerdekaan kepada semua.. Hati-hati semasa memandu ya    *ucapan ini tidak direkod mana-mana stesen tb

52 comments:

kotak bulat said...

hahahhaha... kelakar seh ko!
yg letak dlm pasu bunga tu tak menahan.. :P

Wanie said...

kalau bodyguard pon hilang sekali?hihihi

selamat hari raya ye AA :)

syrupmasin said...

kau gile..aku tampaq sat g :P

mohdAZZIMrosli said...

siap sembunyi bawah tempurung. HAHAHAHA

myra abdullah said...

hihihi..ape susah..
kalau hilang rembat jer seliper masjid.pastu dah ade seliper balik,hantar lah balik..
*pinjam jap seliper masjid yee....hihihi

::budak:: said...

tudia, siap tips elak selipar hilang..nak tmbh, kalo xnk hilang letak je tepi imam yg bace khutbah tanpa muke bersalah..
xpun bwk plastik letak dpn mate..agak ngantuk belek2 r selipar gucci tu..hehe

papepun slmt hari raya to AA dan selamat hari merdeka :)

aten qylah said...

wahaha.terbaik betul tips AA kasikk :D

Lea IsNaw! said...

kalo pakai kasut bot cm phua chu kang tu
agak2 ade org nak curik ker?
hihihi

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

Haha..weyh, serius? dah terbukti berkesan ke weyh? haha..

nice lah..gelak guling2 :P

abah khalisha said...

Dulu ms kecik pernah gk hilang selipar pastu abah rembat orang punya...hehehe..nakal jg abah Dl..sape suh pencuri tu ambik selipar abah,tak psl2 abah plak ambik selipar org..hehehe

nurAMALLINA said...

Anip, kalau kau dapat siapa yg curi tu, kau cium dahi dia tau! hahaha

izfanora said...

hahaha.. mcm2.. mentang selipar baru, cuak lah. kalau boleh nk tggu tepi selipar.. LOL !

asamasin said...

nice entry.. :D tp due gmbr kat ats tuh mmg terbaek la.. :D

ila said...

kesian ann ..
balik2 dr smyg tgk slipa da kene rembat.
g masjid pakai slipa jepun suda.lau ilang tade la sakit hati sgt

Fathiah Hamim said...

agak2 buat bisnes jaga selipar tyme semayang raya boleh laku kot =D

Anif Abdullah| AA said...

KB : hahaha.. bunga yg byk daun :p

Wanie: kalau ilang gak,wanie cari kan..hahahak

syrupmasin: betul dow.. aku pernah ilang..

mohdAZZIMrosli: hehe.. hati2 kalau ade katak

myra abdullah: hahak.. mcam berpengalaman je.. :p

budak: wahahaha.. plastik bunyi bising la..beg kertas la.. :p

aten qylah: haha.. ^^

Anif Abdullah| AA said...

Lea IsNaw!: tu lagi dramatik.. penat kut nak sorok celah mana..hahak

Fee Hafeezah: cube ler.. guling jgn xguling ^^

abah khalisha: ouhh..pernah jugak la ni.. haha.. lain kali pakai selipar jepun je :p

nurAMALINA: ceit!!!

izfanora: haha.. tunggu selagi boleh ye dak :p

asamasin: haha.. thanks,slmat mencuba tips tu :p

ila:taw xpe.. menagis xberlagu..

fathiah hamim: haha..sure laku ^^

lella lala walaa said...

hahaha. AA nih suke buat tips kelakar mcm nih. hahaa. yg selipar baby bnyi nyet nyet tuh mmg xley blaa. hahaha :D

Izzaty Ishak said...

Kah kah kah. Gamba kasut kene mangga paling tak bole blah!

Tips no 6 paling bernas :D

Nurnajwa said...

Anifffff! Ehehe,

Selamat Hari Raya ;)
Maafkn semua salah kte tau^^

muhamad hanif said...

lagi satu, lagi satu

pakailah kasut, so selipa takkan hilang. Myb kasut pulak hilang.



AHHAHAHAHAHAHHA

sha my heart said...

haha~ idea yg bgus.

bawa guard ye.


p/s: ada jer notify ttg blog anip

pinky_liscious said...

terbaek dr ladang taw taw taw..hehehe

Saiazuan said...

lol.. den pn prnah buat entry psl slipar ni gak..

http://eleventx.blogspot.com/2011/08/mencuri-selipar-budaya-siapa.html

Anif Abdullah| AA said...

lella: suka eh?hahaha...

izzaty ishak: thanks :)

Nurnajwa: selamat hari raya gak ^^

Anip: wahahaha.. bernas la idea tuh.. :p

kak sha: senang kak.. :P

pinky_liscious: hehehe.. *kembang

ChaCha said...

hehehhe :P

Hans said...

masjid aku tak ada pasu bunga
nak tanam bawa pokok bunga kena bawa cangkul la
hahaha

Apple said...

nak try taktik letak nota cinta . nak tengok sejauh mana keberkesanan taktik ni . haha .

Far8 budak baik said...
This comment has been removed by the author.
Far8 budak baik said...

hahaha..aku pi masjid selalu
pakai selipe jepun je..
tapi ade satu hari tu..
aku pi selipe asadi...
balik adidas kot..
hahaha!!!!

Zul Fattah said...

haha..slipar aku pernah kna curi kot.. masa aku g solat jumaat.. huhu..aku balik kaki ayam

MAYA_mustwany said...

he2..tips menarik.tapi yg kaki rembat pun dok baca,abizla.hu3..

salam aidilfitri

Liyana Aziz said...

selalu pakai selipar jepun je... tapi kalau hilang jugak tu nak buat cane... cian.. sedekah jela... hukhukhukhuk

Jiejah Gorjes said...

ok gak ni buat bisnes di pagi raya kt masjid. buka meja ala2 mcm nk masuk tandas tu cas sepasang selipar 20sen. fuhhh..untung2. kihkihkih...

anip nt akk beli kan anip kasut ben 10 yek ada lampu ngerlip2 siap bunyi2 sure pencuri tak berani nak angkut punye ngeeee

EyqaLuvender said...

kekeke...kte suke part yg size n reka bentuk tuh..
pasni g smyg rye nk pkai but getah mcm phua chu kang la...
kuning siot,sape yg nk rembat sure2 tade taste!haha

peyansanstaro said...

sukasuki je dok ambik kasut orang..xde krje kew..hampeh!!!

iMBobo said...

haha mcm tips... :)

Jer ... said...

hhaa . amik yang tak pakai pakai selipar tu ... wkaka :D , selamat hari raya doe .

Dea Bianglala said...

memang kelakar sungguh :) di seluruh pelosok dunia... yang paling sering kehilangan seliper pastilah umat muslim... setidaknya, ada satu hal yg sama yang membuat setiap muslim di dunia merasa senasib.. sepenanggungan... :)

Dea Bianglala said...

memang kelakar sungguh :) di seluruh pelosok dunia... yang paling sering kehilangan seliper pastilah umat muslim... setidaknya, ada satu hal yg sama yang membuat setiap muslim di dunia merasa senasib.. sepenanggungan... :)

ABU said...

mmg sesui la tips ni..dekat nak raya kan..hehehe paham2 je la..

fairus said...

RASANYA KALAU KITA NIAT IKHLAS BERSOLAT TANPA MEMIKIRKAN SELIPAR KITA HILANG ATAU TIDAK, MUNGKIN SELIPAR KITA TIDAK AKAN HILANG... :)

khairul akmal azman said...

btul2..gua kalau hilang redha je..
gi pun kai selipar cikai2 je

Terbelog said...

rembat je org lain punya ekekee

amna said...

letak dalm pasu? haha.. tips berguna. kalau saya takat nk g solat hari raya pakai slipar buruk je.. xde org nak curi..

Dosh Saleem said...

tak pon parking slipar tu jauh2 dari pandangan mata kasar.hahak!

Liyana Zahim said...

Deh nip ade ke org bkorban cani skali nk jage seliper? Kahkahkahkah~

Nafisah Ruslan said...

selamat hari raya..
tips yg berguna.. haha

apik pehe said...

hahaha..dah try semua tu..ilang gak..hehe

MissCt a.k.a MuqDeq said...

Wah, npe la x jmpe dr sblm ni lg.. Huhu...

Selamat Hari Raya.. :)

alif haris said...

hahahaha .. terbaik boh !

Azham Vosovic said...

Kompom x hilang ehehehe