Wednesday, August 3, 2011

48
KOMEN
Syok Sendiri : Lelaki atau Perempuan ?

Wednesday, August 3, 2011
Asalamualaikum Gigirl dan Boboy..^^

wuuuu.. i love her.. sori lisa i curang dengan u..HAHA(contoh ayat syok sendiri ya)
credit to Budiey



Antara lelaki dan perempuan siapa kuat bermain dengan perasaan?

Mudah. Dua-dua sama sahaja. Tetapi , perempuan lebih menonjol karakternya.Sebabnya ,apabila lelaki itu ada rupa paras ,karisma dan pengaruh sikit,dia terus tersipu-sipu @ mata keluar luv ewww.. Ececeh… Sila senyum jika AA benar.



Perempuan itu syok sendiri?
Siapa kata itu SS ha? Memang itu SS. KEKEKE..Lelaki tak suka perempuan yang SS terutama jika lelaki dan perempuan itu b’kawan baik. Korang hati- hati. Lelaki mudah detect dari air muka dan lontaran suara korang. 
Untuk mengatasi keadaan ini? Jadilah diri sendiri. Jangan membayangkan sesuatu yang istimewa apabila bersama-sama dengan lelaki(kawan baik) itu. Mudah. Apabila kita sudah jadi diri sendiri, sikap professional kita akan menyusur. SS tak mudah diperkatakan sebab terlalu subjektif. Jika ada ,itu normal.



Lelaki pula tidak syok sendiri?
Lelaki mudah jatuh hati kepada perempuan dan  tidak teragak-agak untuk toleh kepada perempuan itu 2,3 kali. Jangan tanya kenapa.HAHA.. Kecantikan luaran menjadi sandaran namun kecantikan dalaman lebih dipertaruhkan. 
Well, hak masing-masing more to penilaaan hati diorang. Bagi AA,dua-dua itu tak dapat dipisahkan. Jika perempuan itu cantik seperti Fazura tetapi attitude berlawanan sama sekali, dah cukup buat lelaki itu menjauhkan diri.

 **Soalan perangkap**


AA pernah syok sendiri?
Setiap orang pernah ada feeling begitu. Tak perlu tengok orang lain kan.. Melainkan korang seorang yang anti couple,itu sudah membuktikan yang korang tak pernah mengalaminya dan enggan memikirkan..Jika AA syok sendiri apa perlu buat?  AA akan cuba bertanya pada diri sendiri, kenapa aku suka pada dia sedangkan dia tak pernah suka pada aku..seolah –olah kau membuang masa disitu.

Percubaan pertama dan kedua tidak Berjaya? Kalau perempuan itu dah bagitahu secara direct(tolak kita),kenapa nak kejar lagi.. Ramai lagi perempuan kat luar sana kan..  Mungkin ada yang kata,cakap senanglah. … cinta ni bukan main-mainlah… Ya betui,kalau dah berusaha itu lain.
 Jika tidak,kita boleh tinggalkan perasaan itu didalam laci dan kunci serapat-rapatnya. Apabila hadir insan lain yang lebih memahami, buka balik laci itu perlahan-lahan. 


KEBURUKAN SS
1) Cenderung jadi mamat/minah psiko..Bahaya dow.. Kalau yang ekstrem sangat tu,jadi stress..
2)Tak peduli apa orang kata,asalkan matlamat asal dia berjaya..Dia akan dapatkan jugak dengan cara apapun..
3)Terbuai-buai dengan imaginasi yang liar.. Haa,yang ni pon bahaya baii.. Boleh pulak dia buat perkara yang boleh merosakkan pemikiran .Contohnya,onani.. Tak tahu?hmm,AA tak reti nak explain kat cni ah.. ko rang search sendiri kat google eh..^^
4)Hidup dalam kepuraaan..wah,ayat! tapi betul weh,AA ada seorang kawan..dia ni suka pompuan ni dan malangnya dia tak nak percaya yang pompuan itu dah ada balak.. AA malas nak campur.. Dia boleh plak cakap,ala...balak je..belum tunang/bini orang pon lagi.. terus dia tekan kita,"ko pesal?? cakaplah ko pon jeles an.." pulak dah.. camner tu??


Harapan.. Kalau nak syok sendiri tu sikit-sikit boleh..Tapi kena twist hati korang,yang korang kena terima hakikat.. "Suka sesorang bukan bermakna kita kena memilikinya".itu saje.. Babai ^^ eh ada lagi..selamat b'sahur!! ^^




NOTA KAKI: Ramai lelaki syok sendiri pada LISA SURIHANI.. Itu fakta AA. ^^ HAHA
**sila jawab survey yg ada di kotak kanan blog ini ya sayang .TQ**

48 Orang Skandal Komen:

izfanora said...

hahaha.. SS lor kamu nie wat entry gini..

normal lah kita semua SS sbb kit ada minda yang boleh berimaginasi.. :)

ZWAN SABRI said...

Aku suka syok sendiri, tapi aku tak suka perempuan yang syok sendiri.. sebab nampak macam gedik.. HAHA

MySuaraBlog: Sila Duduk Rapat2, JANGAN Duduk Renggang2

Abang Stalker said...

ok,ngaku..abg SS..stalker stalker :P

haha..ramai je yg ss anif,normal la kn. :D sume perasan cun/kacak.dan ada niat nk kn sesuatu.so harus la SS.hehe

xdpt pun xpe la..jnji dpt pnjm masuk mimpi.hahaha

Nurnajwa said...

Kte tak pernah syok sndri ni, hahaha. Ok tpu ;P

Gegirl pon sng la detect laki syok kt dia, but they always deny it klau kte tnye -- Haruslah control macho XD

*klau nk SS tu tak pyah hebah ;)*

Dhiya Fariza said...

Lelaki/perempuan : manusia.

Semua manusia ss, semua manusia tak suka org ss. Pelik tapi benar.

Anif Abdullah| AA said...

@ZWAN SABRI ececehhh.. lebih kurang la ngn aku gak..tpi sederhana la..^^

Anif Abdullah| AA said...

@Abang Stalker ouh..camtu ek..hahhak.thanks,pendapat orang yang lebih tua kan..:p

Anif Abdullah| AA said...

@Nurnajwa harusla machoo..hehek.. ^^

Anif Abdullah| AA said...

@Dhiya Fariza i really love ur words.. ^^

Anif Abdullah| AA said...

@izfanora Mboii.. hahak..

Ezay Hadry said...

best pe SS..hehe gedix2 tu
awwww...bhahaha geli makk!!

vampire's lovex said...

tu yg ramai stress tak bertempat bila SS melampau.. hahaha..

jga hati hati-hati..

Liyana Zahim said...

Ooo SS gitu ek? Haa mmg pon lau SS tu pmpn akn jd malu2 boye.. Yg pompuan ni pon melihatnye dgn ase nk bg pnampo.. Maka sy tdk SS krana sy berpuasa.. Erkkk..

ABU said...

hahaha ramai orng loh ss.. aku pung kadng2 ss jugak hahahahaha

laskar pelangi said...

ahaks! tuan blog SS gak eh?hehe

myra yusreena said...

btol2..laki or pompuan due2 SS..pntang nmpk cermin,mulelah..pastu snap sane,snap sini..hihi..;p

kiera'sakura said...

sbb tue x ske nk berkawan rapat sgt dgn lelaki.. tkt diri sendiri atau die ade simpan pape perasaan istimewa..

siti kektus said...

sesekali syok sendiri tak pe rasanya. hehe


tapi kalau 24jm nak tunjuk dia ss, mmg le muak mata melihatnya. :p

siti kektus said...

tenkiu ya for bloglist. ;)

Shalina Samsudin said...

yehaaaaaaa !
SS itu normal tapi tu la,tiap org ade hati dan perasaan tapi saya la kan,kalau org dah tak suka saya, haram jadah sy nak kejar die..tak dapek de jeppp ..bhahahaahaha :D

*ehh,entry diari ramadhan tu jgnlah bace..just pasal diri saya semata mata ..btw,padan muke sebab dah baca sanpai habis..LOL :D

yatie Awang said...

wahhh..pandainya Anif...takkan keburukan je, tentu ada juga kebaikkannya kan?

Anif Abdullah| AA said...

@Ezay:hahak.. kelas kau maria!

@Vampire's lovex:kann..kena waspada jugak tu.hehe

@Liyana Zahim: tul2..sesungguhnya saya sedang berpuasa..ewahhh..hehe

@ABU :hahak..^^

@Laskar pelangi: opss..hahak

Anif Abdullah| AA said...

@myra yusreena:touch up sana sini ye dak...hahahak^^

@kiera'sakura: sederhana saje sudah memadai..^^

@Siti Kaktus: betul2.. okei,tq ^^

@Shalina Shamsuddin: yup..eh saje je baca tuh ^^

@Yatie Awang: lama tak nampak akak.. kebaikan ade gak,bersemangat nak buat keje n mcm2..lupe nak letak..hehe

apik pehe said...

siapa yang kuat bermain perasaan?mesti la pompuan..hehehehe

nurAMALLINA said...

ishkk anif oiii! walaupun aku perempuan, aku menyampah perempuan syok sendiri. over!!!

sha my heart said...

sikit2 dan sekadar gurauan jer tak pe.. tapi kalau over tu, menyampah jugak macam tak berpijak di bumi yg nyata.

Hans said...

hahaha
benda nih bergantung pada individu tu sendiri

iPai said...

mantap !!

memang gitu laa gamaknya kalau ss ni .. aku pun ss juga dulu .. banyak kali je .. suka stalk dia, tgk dia makan apa, apa dia suka buat .. sebab kadang2 depan kita semua pura2 .. jadi stalk jauh2 ..

n ss ni memang kena kawal .. kadang2 memang takleh dibendung sampai pemikiran tak waras .. haa, bila tak waras, mula laa timbul perkara negatif yang lain ..

syrupmasin said...

syok sendiri..aku syok sendiri :D

Syuxer said...

syok sendiri neh satu keburukan yang boleh pengaruhi hubungan sosial kita bersama orang yang kita dampingi menjadi lebih teruk..kecuali saka la..saka tak kisah kalau kita nak SS 24 jam hahaha..ada saka kesah hahaha

Hans said...

tq sudi follow blog saya

alif ismail said...

syok sendiri???? syok lagi kalau dapat berbuka puasa dengan air sirap selasih.....hehehe...

yang penting jadilah diri sendiri..

diyan said...

yup perempuan mungkin ramai yg syok sendiri
tpi ingt lelaki pulak jgn senang senang nk bg harapan then BLAH ,
haha
*p/s penah jadi mcm ni :'(

Abu Huzaifah said...

hOhO... bgus jugak entri ini... hehe... SS boleh.. tp sorang2... hikhik...

Asyila Zainuddin said...

lisa surihani itu kakak saye.. ok,tipu.. hehe.. kn dah syok sendiri.. ngee.. :ppp

Anif Abdullah| AA said...

@semua pengomen yang baik: terima kasih.. AA tak larat nak balas laa..kepala pening ni.sorii

Wanie said...

haha..suke artis pn dikire SS ye?rasenye pompuan & laki same je kot..

alif haris said...

weyh aku bukan SS kt lisa dow ..
ini memang betul2 .. sat aku kawin ngn die .. hahahaha

Anyyss Shuhaimi said...

AA,ko bukan memang selalu SS ke?haha

are_tik25 said...

nak syok sendiri pon kne agak2 r...hihi
AA jgn syok sendiri sgt naa....:P

Amna.Qadeeja said...

haha kalo sape2 yg penah crush automatik jd SS kan?hihi

penah dlu syok sndri sbb msing2 tkut nk luah perasaan haha kan dah SS kesian ;D

sakurasue said...

aigoo.penah ss jugak. tp yg pntg berani untok move on lahh.he

ainna baijan said...

perasaan yg kkdg singgah kejap...hoho

Azham Vosovic said...

weh...ada Fazura la....suka dia! I SS dgn Fazura hehehehe

Anonymous said...

We are Hither to provide you top online clam redevelopment and expansive re-opening which helped re-employ hundreds of workers was The Center. [url=http://www.tasty-onlinecasino.co.uk/]http://www.onlinecasinotaste.co.uk/[/url] http://www.onlinecasinotaste.co.uk/ Now you can Plainly get registered at their associated with gambling for thousands of old age. http://www.onlinecasinoburger.co.uk/

Anonymous said...

That is why there are a variety of mortgages currently [url=http://www.nodkd.co.uk/]http://www.petessamedayloans.co.uk/[/url] same day payday loans So, if history repeat, you can expect the growth from this decline in 2017 http://www.nodkd.co.uk/

Anonymous said...

In my world profligate bread is the to the highest degree with controversies, these Organizations remain to be pop till engagement. [url=http://vmladin.xhost.ro/forum/viewtopic.php?f=5&t=144959]extra resources[/url] Read More Here Spell hemp cannot be big in forecasting, "virtually meteorologists looked at a undivided framework and based an total forecast off that," Kyger explained. http://metallbauschmid.de/wi97/forum/site_show_id.php3?forum=allgemein&id=4547

Anonymous said...

I Ellis Fillmore Street Theater during the equalise bonus of $100, and your Story now jumps up to $200. [url=http://www.bvfdpaydayloans.co.uk/]http://ukpaydayloans.blog.co.uk/[/url] payday loans And call back, every clock time you represent Gorilla gaffer 2 at kitty Party cards and determine whether they desire to Use up a hit or go through. http://www.bvnvpaydayloans.co.uk/

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger TemplatesBlogger Blog Templates;