Thursday, July 7, 2011

Binatang Yang Popular Sebagai Bahan Perbualan


Contoh sahaja :p

A: Alahai Tipah, malu-malu KUCING dengan aku pulak..  Kau nak tambah nasik cakap jela..gaya batuk engkau pun aku dah tahu..wahaha

B: Lembap macam SIPUT BABABA BIBIBI betul ah berukbroadband ni..  Aku nak marahhh!!

C: Ceh..sampai hati engkau menghANJING aku Lan.. Aku nak engkau delete balik picture yang engkau dah tag tu.Cepat la weh… Malu nokk..

D: “wah aku dengar orang itu ada anak IKAN baru la..encem gilo” ..”Wak luu.. itu kawan rumet aku la..hehe”

E:”Siapa pancitkan tayar motor aku nihhh.. BABI betul lah..”

F:”weh CICAK KUBING! Pesal engkau kurus sangat arr? Makan lah manyak sikit.. Adess.. Patutla orang pangil engkau Cicak..

G:”Relaxlah joyah.. semua laki sama je.. dasar BUAYA darat kan..tak cukup sorang,nak menggatal dengan pompuan lain..

H: “Mewah giler ah bau badan budak tuhh.. mengalahkan KAMBING belakang umah aku plak..” “Engkau ni..tak baiklah..bla3...”

Kenapa Binatang Selalu Jadi Bahan Eh?

perkara ini selalu bermain dan berlari-lari di sudut hemisfera kananku.*wah

Apakah salah binatang ini?KEKEKE..
Mereka sangat hot kah?

Adakah hidup orang kita sudah sinonim dengan perumpamaan sinis seperti nie?
ATAU

Memang modal perbualan harian kita?

***suara luar tingkap: Yang kau sibuk kenapa..bukan jenayah besor pon..lantak jelerr

 AA rasa.. Agaknya,kambing..lembu..ayam pun tentu ada perumpamaan sinis untuk manusia gak kan? Entah-entah macam ini:

Kambing: Sengal ubi betul ah mamat ni.. Time aku nak makan rumput ni lah dia datang..bekkkk lahhh...(tunggu kau)im bekkkkk.... im bekkkkkk *pengsan

Ayam: Dasar selipar koyak betul ah tuan aku ni.. Buat penat saje aku berkokok hari-hari.. Lastly,jadi lauk dia jugak.. Kokokokkkkyakkk..kokokoyakkkk..


Bab cicak kubing tu..AA lah orangnya..hampas kelapa btui la kalau ingat balik zaman sek dulu...jadi bahan je..KEKEKE

Haih,hari ini cadang nak tulis entry pasal lain.. tetibe keluar mentol pulak atas kepala ni..nak tulis perihal mcam ni..KEKEKE..Adehh.. Duduk lama-lama kat rumah ni jadi tingtong sekejap.. takpe kan?KEKEKE...ape?nak tipsss?..takde idea lah..esok lusa nooo ..TATATITU!



NOTA KAKI: Sebab itu didalam simpulan bahasa/peribahasa melayu,pengunaan binatang paling femes sekali..kan? hee

21 comments:

aleen aiden said...

xpaham juga knape istilah "mengejek" tu dganti menganjing.ape kaitan ejek dgn anjing kan?hu3

Anif Abdullah @Mr AA said...

@aleen:tula pasal.. apa salah anjing itu?haha,sure ada someting happen ..huhu

Nurnajwa said...

Hahahaha, haiwan slalu jd mgsa keadaan XD

melle amir said...

binatang semua tak bersalah, hukhuk

Anif Abdullah @Mr AA said...

Najwa:kekeke...:p

Adam Idris said...

anif, there's one more,
"Pekak Badak betul lah"
hahhahaa

Anif Abdullah @Mr AA said...

@Melle:taw xpe...sian mereka.kekeke

@Adam Idris:haah la..padahal jumpa badak pon xpernah!kekeke

yatie Awang said...

kakak rasa itu sekadar perumpamaan, dlm setiap perbuatan kita, perumpamaan yg negetifkan kecuali kucinggg.....jg pemalu cam kucing tak pe..kakak pun mcm tu, sbb tu lah kakak suka kucing heheh

sha my heart said...

rajin betul la anip ni buat kajian..

p/s: shoutbox dah xde ke?

Anyyss Shuhaimi said...

Nasib baik tak faham bahasa binatang..kalau tak,mesti pengsan la dengar kritikan membina mereka..haha

Anif Abdullah @Mr AA said...

@yatie:Anif pon rasa camtu..kalau kucing tu,semestinya..hehe..

Anif Abdullah @Mr AA said...

@kak sha: tetibe dapat idea tadi..kekeke..ade je shoutbox..:p


@Anyyss:hahak ..kalau paham,sure larik xcukup tanah kut..

Jer ... said...

tol tu anif , hentikan keganas terhadap binatang . errr :P

phieya said...

hermmm..boleh dikategorikan sbg "animal abuse" kot(gurau je)..hehehehe ^_^

alif haris said...

jd jgn pndang rendah dgn binatang2 tu taw .. dia lg femes drpd kita ..

orag duk ngata dia tiap hari haha

Shalina Samsudin said...

betul ! setuju..
eh,u in my bloglist :)

apik pehe said...

huhu..apik pon tak paham jugak

alif ismail said...

haha...nice n fun entry...

sbenarnye banyak lagi binatang2 yang tak disebut... hehehe..

NurjiaNaiem said...

aah,mcm perumpaan..

syrupmasin said...

haha..gune binatang la baru best :D

iPai said...

sebab zaman dahulu, orang mengumpamakan dgn apa yang diorang nampak persamaan dgn binatang .. hehe